Daka Denmark A/S regulerer sine råvareafgifter pr. 01.11.2014

30.10.2014,

som andre dele af dansk landbrug er Daka Denmark A/S også hårdt ramt af de voldsomme prisfald på de europæiske råvaremarkeder, og det har medført, at priserne på Daka Denmark A/S’ fedtprodukter, proteinprodukter og biodiesel er faldet kraftigt.

Daka Denmark A/S har ikke haft prisstigninger på afhentninger af døde dyr de senere år, selvom enhedsomkostninger længe har været under pres som følge af generelt faldende danske råvaremængder. Virksomheden har hidtil kunnet kompensere presset på indtjeningen med effektiviseringer, som bl.a. har medført lukninger af fabrikkerne i Ortved, Nyker og Kruttmöllan i Sverige. Men med de seneste markante prisfald på fedt, protein og biodiesel er Daka Denmark A/S nu nødt til at regulere i råvareafgifterne, også på de døde dyr fra landbruget. Reguleringen, som træder i kraft pr. 01.11.2014, vil blive på 22%.

De nye priser (ekskl. moms) kan ses her

Legal notice | Databeskyttelseserklæring | Integrityline | © Daka Denmark A/S, Lundagervej 21, DK-8722 Hedensted, CVR-nr 33776039, +45 7674 5111, daka@daka.dk