Daka SecAnim præsenterer app for landmænd og erhverv i 2015

20.01.2015,

NYT SERVICEPRODUKT | Daka SecAnim har udviklet en app til afhentning af døde dyr i dansk landbrug og dyreerhverv. Målet er nemmere bestilling, bedre kundeservice og samtidigt at værne om sikkerheden. PigUp, hedder den nye gratis app, som vil være tilgængelig i løbet af foråret til både iOS og Android.

PigUp appen betyder, at det bliver hurtigere og nemmere for de danske landmænd at bestille afhentning af døde dyr, der før blev gjort telefonisk eller via computer. Ud over landmænd henvender det nye serviceprodukt sig også til andre virksomheder, der har at gøre med dyr, såsom opdræt, dyrehospitaler og stutterier. Med PigUp kan man bestille afhentning af svin, kvæg, får, geder, vildt, heste og hobbydyr, og man skal kun oprettes en gang, herefter kan koden gives videre til medarbejdere, som så også kan bestille afhentning.

Landmændene blev første gang præsenteret for PigUp appen for nylig til Agromek messen i Herning, og nyheden er blevet godt modtaget: ”Når man står i stalden og har gang i både det ene og det andet er det altså noget nemmere lige at gribe mobilen og få det overstået, end at skulle ind og tænde computeren, eller i gang med den telefoniske tilmelding. Vi vil også gerne have dyrene hentet hurtigst muligt, så de ikke er til gene” udtaler landmanden Knud Jeppesen fra Jelling.

PigUp er et håndgribeligt resultat af Daka SecAnims fokus på at udvikle så let tilgængelige serviceløsninger til kunderne som muligt.

”De danske landmænd er vores vigtigste kunder, og vores samarbejde går helt tilbage til 1930’erne, hvor Daka blev etableret af landmændene selv. Med PigUp appen bliver vores tilmeldings-service til landmændene forbedret og vi arbejder hele tiden hårdt på at gøre vores kundeservice og kundeoplevelser endnu bedre. Vi vil gerne tættere på vores kunder, og det kommer vi bl.a. gennem tiltag som PigUp appen” udtaler Dakas Logistics Service Manager, Rikke Klitgaard Friis.

PigUp henvender sig som nævnt til virksomheder. Derfor skal private hesteejere fortsat bestille afhentning på shop.daka.dk. Det vil være en mulighed i fremtiden at udvide appen til også at servicere slagterier og restauranter landet over.

Henvendelser rettes til Rikke Klitgaard Friis rkf@daka.dk eller 51 56 46 74.

Til orientering fremvises PigUp appen til NutriFair 2015, husk at besøge vores stand på A-1178.

Download pressemeddelelse

Download billeder (zip folder)

Legal notice | Databeskyttelseserklæring | Integrityline | © Daka Denmark A/S, Lundagervej 21, DK-8722 Hedensted, CVR-nr 33776039, +45 7674 5111, daka@daka.dk